Festa junina leva alegria ao corpo da Maternidade Nossa Senhora de Lourdes

postado em: Notícias, Slide | 31

O São João já chegou na Maternidade Nossa Senhora de Lourdes. Antecipando a festa do santo que emana alegria, a MNSL realizou na manhã desta quarta-feira, 20, um café da manhã recheado de comidas típicas e uma Missa foi celebrada pelo padre Givanildo em comemoração à data festiva do santo tão reverenciado no Nordeste. O evento festivo seguiu pela tarde com um grande arraial que conta com sorteio de balaio e apresentação da quadrilha Século XX, forró com trio pé-de-serra e mais comidas típicas.

O superintendente da MNSL, André Nascimento, disse que é de grande importância abrir espaço para a reflexão e manifestação religiosa sem distinção ou denominação. “Aqui buscamos oferecer liberdade de expressão, respeitando todos os credos e, nesse momento, em especial, saudamos, de forma festiva, São João, santo tão querido no nosso Nordeste”, observou André.

A organização do evento foi da coordenadora de Eventos da maternidade, Gileide de São Pedro Lessa. A manhã foi de grande alegria e comoção para os funcionários, pacientes e visitantes que estavam na maternidade. “Foi um momento de muita sensibilidade para todos, onde pudemos confraternizar e, ao mesmo tempo agradecer a Deus por todas as graças alcançadas. Para todos é gratificante esses momentos de reflexão, espiritualidade e alegria”, disse Gileide.

A programação seguiu com muita alegria, com a realização dos festejos na parte da tarde. A quadrilha junina Século XX levou até a maternidade um momento de descontração e beleza para todos que estavam no local. “Foi sem dúvida um momento muito alegre e de expressão cultural. A quadrilha agrada a todos com a grande demonstração das raízes nordestinas e a beleza das vestimentas acompanhadas da dança apresentada pelos integrantes”, ressaltou Gileide.

O forro pé de serra também contagiou a todos e quem gosta de arrastar o pé não pensou duas vezes. O trio com sanfoneiro, zabumba e triangulo, marcou presença na cantina Nossa Senhora de Lourdes, levando emoção e alegria a maternidade. Gileide comentou que as festividades proporcionam um momento especial as pessoas que passam pela MNSL, nem sempre em situações alegres ou confortáveis. Ela atentou que a música e a alegria ajudam a amenizar a dor.

Atualizado:

31 Responses

1. Balenciaga UK

rtnkzd,Definitely believe that which you said. Your favourite justification appeared to be on the net the simplest thing to remember of.

2. NFL Jerseys Cheap

mtrjyebnpfu,Very informative useful, infect very precise and to the point. I’m a student a Business Education and surfing things on Google and found your website and found it very informative.

3. Nike Air Max 270

According to people familiar with the matter, as of February, Apple Music had more than 28 million users in the US, while Spotify had 26 million users. These data only include paying users and do not include subscribers to the trial products that the company calculates in its disclosure.

4. Yeezys

They were doled out exclusively to employees and were never sold to the public, which explains why very few photographs of the shoe actually exist. In fact, the last time they surfaced was when they hit auction two summers ago.

5. jordan 11 concord

Dalio said that capitalism has developed into a system that promotes the widening gap between the rich and the poor, thus leaving the United States at risk of survival. Dalio published a two-part series on the professional social networking site, pointing out that capitalism is now in urgent need of reform and proposed a reform approach.

6. Nike Shox Outlet

Among them, Microsoft has the highest total score, followed by Alibaba Cloud. In addition, the report believes that although cloud computing has proven to be feasible, blockchain technology is still in an emerging stage. Many cloud computing products are less mature and some of the evaluation products are still in the beta (test) or preview phase.

7. Nike Air Max 2019

The Jets reportedly had interest in trading down, but stayed at No. 3, and had arguably the best player in the entire draft fall into their laps. Quinnen Williams will be a plug-and-play staple on their defensive line, and he sure looks like a perennial All-Pro. Sometimes the best move is the one you don’t make.

8. Yeezys

The truth is, we live in a time when freedom is under assault, Pence said in his NRA speech. And it’s not just the freedom that the NRA so nobly defends, but the freedom to live, to work and to worship God are all being threatened by the radical left every day.

9. cheap jerseys

Former Ohio State quarterback Dwayne Haskins joins “NFL Total Access” for a live interview after being drafted fifteenth overall by the Washington Redskins in the 2019 NFL Draft.

10. Yeezy

puvvlife,If you are going for best contents like I do, just go to see this web page daily because it offers quality contents, thanks!

11. Travis Scott Air Jordan 1

My roommate came with me to my first IVF class. We took our seats between a couple and a woman there on her own. She had a folder full of information,Jordan her eagerness apparent in the tapping of her foot,Jordan her informed questions,Jordan her careful note taking. The couple held hands and smiled. With my hands under the table,Jordan I texted the friend who’d be picking me up for the next doctor’s appointment. I’ll be late. People have lots of questions.

12. Air Max 2019

epdtieadal,Thanks for ones marvelous posting! I actually enjoyed reading it, you will be a great author.I will always bookmark your blog and will qjxjqgwdl,come back from now on. I want to encourage that you continue your great writing, have a nice afternoon!