SES realiza oficina para construção de planos municipais

A Diretoria de Planejamento da Secretaria de Estado da Saúde (SES) realizou na manhã desta segunda-feira, 30, o terceiro momento da Oficina de Cooperação e Apoio à Elaboração de Planos Municipais de Saúde sob a Ótica da Regionalização. O evento, realizado pela parceria SES, Ministério da Saúde e Conselho dos Secretários Municipais de Saúde (Cosems) reuniu gestores e técnicos envolvidos na construção dos planos.

A oficina foi dirigida pela assessora do Departamento de Gestão da Vigilância em Saúde do Ministério da Saúde, Regina Celi Pimenta de Melo, que veio com a missão de conversar com os gestores e técnicos de Sergipe, apresentando relatos e experiências no âmbito de análise de situação e saúde, de planos de saúde, e sugeri alguns procedimentos para facilitar o processo de discussão nas regiões de saúde, com foco na vigilância em saúde.

“A principal orientação que foi passada para o grupo na manhã de hoje é que os municípios precisam olhar cada um a sua realidade, identificar os problemas, entender porque que os problemas ocorrem para poder identificar ações e prioridades que vão compor os planos municipais de saúde”, explicou a assessora do Ministério da Saúde.

Este terceiro momento foi apenas mais um no calendário de oficinas que ainda serão desenvolvidas para qualificar os gestores na construção dos planos municipais de saúde, segundo informou a gerente de Informática e Estatística da Diretoria de Planejamento, Eliane Nascimento.

“É meta do secretário de Estado da Saúde, Almeida Lima, da diretoria do Cosems e do próprio Ministério da Saúde oferecer o mais amplo conhecimento possível aos gestores e técnicos dos municípios para que possam construir planos de saúde viáveis e dentro das necessidades dos usuários do Sistema único de Saúde (SUS)em cada território”, reforçou Eliane Nascimento.

Atualizado há

12 Responses

1. gamefly free trial

No matter if some one searches for his essential thing, therefore he/she wants to be available that in detail, so that thing is
    maintained over here.

2. how to get help in windows 10

I will immediately clutch your rss feed as I can not
    find your email subscription hyperlink or newsletter service.
    Do you’ve any? Please allow me recognise so that I may just subscribe.
    Thanks.

3. gamefly free trial

Good post but I was wondering if you could write a litte more on this subject?
    I’d be very grateful if you could elaborate a little
    bit further. Cheers!

4. gamefly free trial

Hello there, I found your site by the use of Google whilst searching for a comparable matter, your site came up, it appears good.

I have bookmarked it in my google bookmarks.
    Hello there, simply changed into aware of your blog thru Google, and found that it is really informative.
    I’m going to be careful for brussels. I’ll appreciate in case you proceed this
    in future. A lot of people shall be benefited from your writing.
    Cheers!

5. gamefly free trial

I am really inspired together with your writing abilities as neatly as with the layout on your weblog.
    Is that this a paid subject or did you modify it yourself? Either way stay up the nice quality
    writing, it’s rare to look a great weblog like this one nowadays..

6. gamefly free trial

We’re a gaggle of volunteers and starting a new scheme in our community.
    Your web site provided us with valuable info to work on. You’ve performed a formidable process and our entire community will likely be thankful to you.

7. gamefly free trial

When someone writes an piece of writing he/she maintains the idea
    of a user in his/her mind that how a user can be aware of it.
    Thus that’s why this article is amazing. Thanks!

8. gamefly free trial

Wow, marvelous blog layout! How long have you been blogging
    for? you made blogging look easy. The overall look of your site is great, let alone the
    content!

9. playstation 4 best games ever made 2019

Write more, thats all I have to say. Literally, it seems
    as though you relied on the video to make your point.
    You clearly know what youre talking about, why waste
    your intelligence on just posting videos to your site
    when you could be giving us something enlightening to read?

10. ps4 best games ever made 2019

With havin so much content do you ever run into any issues of plagorism or copyright infringement?
    My website has a lot of exclusive content I’ve either
    authored myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it
    up all over the internet without my authorization. Do you know any
    techniques to help prevent content from being ripped off?
    I’d definitely appreciate it.